Mag. Manuel Reif, Bakk.

Hohensinn, C, Kubinger, KD & Reif, M 2013, Detecting Person Heterogeneity in a Large-Scale Orthographic Test Using Item Response Models. in B Lausen, D Van den Poel & A Ultsch (eds), Algorithms from and for Nature and Life. Series: Studies in Classification, Data Analysis, and Knowledge Organization. Springer-Verlag Berlin-Heidelberg, Heidelberg, pp. 329-337.






Hohensinn, C, Schleicher, E, Reif, M, Kubinger, KD, Yanagida, T & Khorramdel, L 2009, Forschungsbericht: Testtheoretische Analyse des Lese-Kompetenztests (8. Schulstufe) (Phase 3: 2008), des Sprachbewusstsein-Kompetenztests (8. Schulstufe) (Phase 1: 2008) sowie des Schreibtests (8. Schulstufe) (Phase 1: 2008) gemäß Bildungsstandard. Forschungsberichte der Test- und Beratungsstelle des Arbeitsbereich Psychologische Diagnostik, vol. 12, Fakultät für Psychologie, Universität Wien, Wien.

Kubinger, KD, Khorramdel, L, Hohensinn, C, Sonnleitner, P, Schleicher, E, Reif, M, Yanagida, T, Weitensfelder, L, Frebort, M, Holocher-Ertl, S & Gruber, K 2009, Standard-Tests zu den Bildungsstandards in Österreich - Abschlussbericht des Itementwicklungsprozesses und der Testformerstellung für Deutsch und Mathematik am Ende der 4. und 8. Schulstufe 2004-2008. in Forschungsberichte der Test- und Beratungsstelle des Arbeitsbereichs Psychologische Diagnostik. vol. 14, Fakultät für Psychologie, Universität Wien, Wien, Forschungsberichte der Test- und Beratungsstelle des Arbeitsbereich Psychologische Diagnostik.

Hohensinn, C, Kubinger, KD, Reif, M, Holocher-Ertl, S, Khorramdel, L & Frebort, M 2008, 'Examining item-position effects in large-scale assessment using the Linear Logistic Test Model.', Psychology Science Quarterly, vol. 50, no. 3, pp. 391-402.







Kubinger, KD, Frebort, M, Khorramdel, L, Sonnleitner, P, Hohensinn, C, Reif, M & Holocher-Ertl, S 2008, 'Large Scale Assessment at the Austrian Educational Standards: a Review.', Testing International, no. 19, pp. 15-16.

Kubinger, KD, Frebort, M, Holocher-Ertl, S, Khorramdel, L, Sonnleitner, P, Weitensfelder, L, Hohensinn, C & Reif, M 2007, 'Large-Scale Assessment zu den Bildungsstandards in Österreich: Testkonzept, Testdurchführung und Ergebnisverwertung.', Erziehung und Unterricht, no. 157, pp. 588-599.

Item bias and empirical distribution of Andersen's Likelihood-ratio test in Rasch model-based branched and tailored testing designs

Manuel Reif (Contributor)

24 Sept 2012

Activity: Talks and presentationsTalk or oral contributionOther


Item Bias and Empirical Distribution of Andersen’s Likelihood-Ratio Test in Rasch Model-Based Branched and Tailored Testing Designs

Manuel Reif (Contributor)

23 Sept 2012

Activity: Talks and presentationsTalk or oral contributionOther


Detecting person heterogeneity in an orthographic large-scale test by Item Response Models

Manuel Reif (Contributor)

1 Sept 2011

Activity: Talks and presentationsTalk or oral contributionOther


Measuring the effect of multiple choice response format by some IRT models

Manuel Reif (Contributor)

24 Jul 2008

Activity: Talks and presentationsTalk or oral contributionOther



Entwicklung, Durchführung und testtheoretische Analyse der Kompetenztests zu den Bildungsstandards in Österreich.

Manuel Reif (Speaker)

19 May 2008

Activity: Talks and presentationsTalk or oral contributionOther


Artifizielle Testwerte bei inadäquater Berücksichtigung von nicht zufälligen missing values.

Manuel Reif (Contributor)

24 Apr 2008

Activity: Talks and presentationsTalk or oral contributionOther


"Potenzialanalyse" Rasch-Modell-konformer Itempools mit Hilfe des Difficulty-plus-GuessingPL-Modells nach Kubinger & Draxler

Manuel Reif (Contributor)

19 Oct 2007

Activity: Talks and presentationsTalk or oral contributionOther


Large-Scale Assessment - Grundlagenforschung zu Item-Reihenfolgeeffekten

Manuel Reif (Contributor)

24 Sept 2007

Activity: Talks and presentationsTalk or oral contributionOther


Department of Philosophy

Universitätsstraße 7 (NIG)
1010 Wien

manuel.reif@univie.ac.at