Mag. Dr. Brigitte Römmer-Nossek



Unterpertinger, E, Dreo, K, Römmer-Nossek, B & Kuntschner, E 2022, Selber schreiben! Einbettung des Forschungs- und Publikationsprozesses in die Ausbildung von Schreibmentor:innen. in D Vode & F Sowa (eds), Schreiben publikationsorientiert lehren: Hochschulische Schreiblehrkonzepte aus der Praxis. 1 edn, wbv, Bielefeld, Theorie und Praxis der Schreibwissenschaft, vol. 12, pp. 71-86.






Dreo, K, Kaur, J, Rismondo, F-P, Römmer-Nossek, B & Unterpertinger, E 2018, Mehr Feedback in die Lehre bringen. Ein Praxisbericht aus der Wiener Adaption des Writing Fellow-Programms. . in A Voigt (ed.), Lehren und Lernen mit Writing Fellows: Beiträge zur Forschung, Evaluation und Adaption. wbv, pp. 141-148.

Römmer-Nossek, B, Rismondo, F-P, Pokitsch, D, Entringer, N, Kaur, J, Macho, C, Unterpertinger, E, Zernatto, E & Schoissengeyer, LA 2018, Pilotprojekt Schreibassistenzen in der Lehre: Die Wiener Writing-Fellows-Implementierung. in S Schmölzer-Eibinger, B Bushati, C Ebner & L Niederdorfer (eds), Wissenschaftliches Schreiben lehren und lernen: Diagnose und Förderung wissenschaftlicher Textkompetenz in Schule und Universität. Waxmann Münster, Münster, pp. 219-240.


Römmer-Nossek, B, Zimmermann, E & Peschl, F-M 2011, Kognitionswissenschaft. Ihre Perspektive auf Lernen und Lehren mit Technologien. in M Ebner & S Schön (eds), Lehrbuch für Lernen und Lehren mit Technologien. BIMIS e.V., Bad Reichenhall, pp. 317-330. <http://l3t.tugraz.at/index.php/LehrbuchEbner10/article/view/67>

Zwiauer, C, Edlinger, H, Kriegler-Kastelic, G, Römmer-Nossek, B & Mettinger, A 2011, Strukturierte Qualitätsentwicklung mediengestützter Bachelorstudien an einer Großuniversität. in Wissensgemeinschaften. Digitale Medien: Öffnung und Offenheit in Forschung und Lehre. Waxmann Verlag, pp. 115-125. https://doi.org/10.25656/01:11653



Römmer-Nossek, B, Peterson, B, Logar, S & Zwiauer, C 2007, ePortfolio Pilot Project at the University of Vienna – Towards a Framework. in Proceedings of the ICL 2007. Kassel Univ. Press, Kassel, pp. 27-28, ICL 2007, Villach, Austria, 27/06/07.

Römmer-Nossek, B & Zwiauer, C 2006, eBologna und die curriculare Verankerung von eLearning - Strategie und Implementierung. in Usability im eLearning und eLearning Strategien. Unknown publisher, pp. 161-182. <http://eLearningCenter.univie.ac.at>

Peschl, F-M, Römmer-Nossek, B, Gstrein, E & Oswald, M 2005, Enhancing Blogs with a Dual Interaction Design. in TN Burg (ed.), BlogTalks 2.0: [the European Conference on Weblogs; http://blogtalk.net] . Books on Demand, Norderstedt, pp. 165-179.

Römmer-Nossek, B, Peschl, MF & Oswald, M 2004, Knowledge Elicitation and Navigation in Knowledge Spaces: A Cognitive Perspective for Interaction Design. in Wissensmanagement: Wandel, Wertschöpfung, Wachstum. GITO Verlag, Berlin, pp. 225-232.

Peer-Unterstützungsangebote an der Universität Wien: Eine Entwicklung entlang des Student-Life-Cycles zwischen Forschung und Praxis

Larissa Bartok (Speaker) & Brigitte Römmer-Nossek (Speaker)

14 Nov 2023

Activity: Talks and presentationsTalk or oral contributionScience to Science


Enabling teaching and learning interdisciplinarity in a constructivist setting. Cognitive Sscience - a case study

Brigitte Römmer-Nossek (Invited speaker)

13 Nov 2009

Activity: Talks and presentationsTalk or oral contributionOther




Media Competencies for Tutors – A Modularised Course Using ePortfolio. Using ePortfolio to Integrate a Modularised Course

Brigitte Römmer-Nossek (Speaker)

18 Oct 2007

Activity: Talks and presentationsTalk or oral contributionScience to Science


How can ePortfolio Make Sense for Higer Education? The Vienna University ePortfolio Framework Taking Shape

Brigitte Römmer-Nossek (Speaker)

17 Oct 2007

Activity: Talks and presentationsTalk or oral contributionScience to Science


Using Creative Writing techniques for ePortfolio work: Writing to enhance your competencies and develop your own voice

Brigitte Römmer-Nossek (Speaker) & Birgit Peterson (Speaker)

12 Oct 2007

Activity: Talks and presentationsTalk or oral contributionScience to Science



Introduction to eLearning

Brigitte Römmer-Nossek (Speaker)

23 Feb 2007

Activity: Talks and presentationsTalk or oral contributionScience to Science


eBologna at the Crossroads

Brigitte Römmer-Nossek (Speaker)

2007 → …

Activity: Talks and presentationsTalk or oral contributionScience to Science


eLearning auf curricularer Ebene

Brigitte Römmer-Nossek (Speaker)

2007 → …

Activity: Talks and presentationsTalk or oral contributionScience to Science


Joint Degrees Need a Friendly Environment

Brigitte Römmer-Nossek (Invited speaker)

15 Dec 2006

Activity: Talks and presentationsTalk or oral contributionOther


The Role of eLearning for Quality in Teaching in Times of Bologna

Brigitte Römmer-Nossek (Invited speaker)

12 Dec 2006

Activity: Talks and presentationsTalk or oral contributionOther


Strategy and Implementation - eBologna - eLearning and curriculum development

Brigitte Römmer-Nossek (Invited speaker)

14 Nov 2006

Activity: Talks and presentationsTalk or oral contributionOther


eBologna und die curriculare Verankerung von eLearning - Strategie und Implementierung

Brigitte Römmer-Nossek (Invited speaker)

8 Jun 2006

Activity: Talks and presentationsTalk or oral contributionOther


Department of Philosophy

Universitätsstraße 7 (NIG)
1010 Wien

T: +43-1-4277-12053

brigitte.roemmer-nossek@univie.ac.at