Mag. Mag. Christoph Burger
1 - 20 von 45





Fian, L, Hibbe, L, König-Teshnizi, D & Burger, C 2021, 'Procrastination, mindfulness and their relation to problematic Internet use in university students.', The 32nd International Congress of Psychology, Prag, Tschechische Republik, 18/07/21 - 23/07/21.







Solomontos-Kountouri, O, Burger, C, Dogan, A & Strohmeier, D 2017, 'Cross-national evaluation of the ViSC anti-bullying program: The effects on teachers', Beitrag in European Conference on Developmental Psychology (ECDP), Utrecht, Niederlande, 28/08/17 - 1/09/17.

Burger, C & Pamlitschka, I 2017, 'Explaining heterogeneity in vegans: The importance of initial motives and their relation to sex, age and health behaviours.', Beitrag in European Congress of Psychology (ECP), Amsterdam, Niederlande, 11/07/17 - 14/07/17.

Wald, J, Burger, C & Voracek, M 2016, 'Effekte chronischer Höhenexposition auf neuronale Funktionsfähigkeit und Suizidalität: Ein systematischer Review', Beitrag in 50. Kongress der Deutschen Gesellschaft für Psychologie, Leipzig, Deutschland, 18/09/16 - 22/09/16.


Burger, C, Strohmeier, D & Spröber, N 2015, 'Austrian/German Teachers' concurrent usage of multiple strategies against school bullying.', Beitrag in 14th European conference of Psychology, Mailand, Italien, 7/07/15 - 10/07/15.

Spiel, C, Bergsmann, EM & Burger, C 2015, 'Der Kompetenz-Check: Was steckt dahinter?', Beitrag in Impulsfrühstück, Wien, Österreich, 17/03/15.

Bergsmann, EM, Burger, C, Klug, J, Först, NM & Spiel, C 2015, 'Ein Screening-Fragebogen für kompetenzorientierte Lehre als Erhebungs- und Interventionsinstrument: Vorläufiges Ergebnis der Entwicklung eines allgemeinen Antwortformulars', Beitrag in 2nd International Conference on Quality Management and Development, Wien, Österreich, 22/10/15 - 23/10/15.


1 - 20 von 45

Perfectionism, stress, and the mediating role of fear of negative evaluation in university students

Sophia Burger (Vortragende*r), Dorothea König-Teshnizi (Autor*in) & Christoph Burger (Autor*in)

21 Juli 2021

Aktivität: VorträgeVortragScience to Science


Empowering the peer group to prevent schoolbullying in Kosovo: Effectiveness of a short and ultra-short version of the ViSC Social Competence Program

Aliriza Arënliu (Vortragende*r), Dagmar Strohmeier (Autor*in), Jon Konjufca (Autor*in), Takuya Yanagida (Autor*in) & Christoph Burger (Autor*in)

1 Sep. 2019

Aktivität: VorträgeVortragScience to Science





Der Einfluss der Implementierungsqualität auf die Wirksamkeit schulischer Gewaltpräventionsprogramme am Beispiel des WiSK Programms

Marie-Therese Schultes (Vortragende*r), Elisabeth Stefanek (Vortragende*r), Dagmar Strohmeier (Vortragende*r), Christoph Burger (Vortragende*r), Eva-Maria Schiller (Vortragende*r) & Christiane Spiel (Vortragende*r)

12 Sep. 2011

Aktivität: VorträgeVortragAndere





Institut für Philosophie

Universitätsstraße 7 (NIG)
1010 Wien

christoph.burger@univie.ac.at