Mag. Mag. Christoph Burger



Solomontos-Kountouri, O, Burger, C, Dogan, A & Strohmeier, D 2017, 'Cross-national evaluation of the ViSC anti-bullying program: The effects on teachers', Beitrag in European Conference on Developmental Psychology (ECDP), Utrecht, Niederlande, 28/08/17 - 1/09/17.

Burger, C, Solomontos-Kountouri, O, Dogan, A & Strohmeier, D 2017, 'School Teachers' Role in Positive Youth Development: Longitudinal Data from the ViSC Bullying Prevention Program in Austria, Cyprus and Turkey.', Regional Workshop on "Positive Youth Development in Times of Social Change" of the International Society for the Study of Behavioural Development (ISSBD) and the European Association of Developmental Psychology (EADP), Griechenland, 2/07/17 - 6/07/17.

Burger, C & Pamlitschka, I 2017, 'Explaining heterogeneity in vegans: The importance of initial motives and their relation to sex, age and health behaviours.', Beitrag in European Congress of Psychology (ECP), Amsterdam, Niederlande, 11/07/17 - 14/07/17.


Wald, J, Burger, C & Voracek, M 2016, 'Effekte chronischer Höhenexposition auf neuronale Funktionsfähigkeit und Suizidalität: Ein systematischer Review', Beitrag in 50. Kongress der Deutschen Gesellschaft für Psychologie, Leipzig, Deutschland, 18/09/16 - 22/09/16.

Bergsmann, EM, Burger, C, Klug, J, Först, NM & Spiel, C 2015, 'Ein Screening-Fragebogen für kompetenzorientierte Lehre als Erhebungs- und Interventionsinstrument: Vorläufiges Ergebnis der Entwicklung eines allgemeinen Antwortformulars', Beitrag in 2nd International Conference on Quality Management and Development, Wien, Österreich, 22/10/15 - 23/10/15.

Bergsmann, EM, Burger, C, Klug, J, Först, NM & Spiel, C 2015, Screening-Fragebogen für Kompetenzorientierte Lehre. Vorläufiges Ergebnis der Entwicklung eines allgemeinen Antwortformats. in Programmheft der 2. Internationalen Tagung für Qualitätsmanagement und Qualitätsentwicklung im Hochschulbereich.



Burger, C & Stieger, S 2013, 'Die Datenqualität von Onlinefragebögen in der Differentiellen Psychologie und Persönlichkeitspsychologie: Eine Vollerhebung aus fünf internationalen Rekrutierungsportalen', Beitrag in 12. Arbeitstagung der Fachgruppe Differentielle Psychologie, Persönlichkeitspsychologie und Psychologische Diagnostik (DPPD), Greifswald, Deutschland, 23/09/13 - 25/09/13.

Burger, C & Stieger, S 2013, 'Eine Vollerhebung und methodologische Analyse von Onlinefragebögen auf den fünf größten internationalen Online-Rekrutierungsportalen', Beitrag in 11. Tagung der Fachgruppe Methoden & Evaluation der Deutschen Gesellschaft für Psychologie (DGPs), Klagenfurt, Österreich, 19/09/13 - 21/09/13.

Burger, C & Stieger, S 2013, 'Metadata on Current Practices in Online Research: A Full Population Review of Online Questionnaires from Recruitment Portals', Beitrag in 13th European Congress of Psychology, Stockholm, Schweden, 9/07/13 - 12/07/13.


Burger, C & Stieger, S 2013, 'Technical and methodological meta-information on current practices in online research: A full population study of online questionnaires from recruitment portals', Beitrag in 15th General Online Research Conference, Mannheim, Deutschland, 4/03/13 - 6/03/13.

Burger, C & Stieger, S 2013, 'The increasing importance of web-based data collection methods in Psychology: Large-scale metadata analysis from online questionnaires in the field', Beitrag in 55. Tagung experimentell arbeitender Psychologen, Wien, Österreich, 24/03/13 - 27/03/13.


Burger, C, Stieger, S, Bohn, M & Voracek, M 2013, 'Who commits Web 2.0 suicide? Differences in Big Five personality traits, Internet addiction and privacy concerns', Beitrag in 15th General Online Research Conference, Mannheim, Deutschland, 4/03/13 - 6/03/13.

Empowering the peer group to prevent schoolbullying in Kosovo: Effectiveness of a short and ultra-short version of the ViSC Social Competence Program

Aliriza Arënliu (Vortragende*r), Dagmar Strohmeier (Autor*in), Jon Konjufca (Autor*in), Takuya Yanagida (Autor*in) & Christoph Burger (Autor*in)

1 Sep 2019

Aktivität: VorträgeVortragScience to Science





Der Einfluss der Implementierungsqualität auf die Wirksamkeit schulischer Gewaltpräventionsprogramme am Beispiel des WiSK Programms

Marie-Therese Schultes (Vortragende*r), Elisabeth Stefanek (Vortragende*r), Dagmar Strohmeier (Vortragende*r), Christoph Burger (Vortragende*r), Eva-Maria Schiller (Vortragende*r) & Christiane Spiel (Vortragende*r)

12 Sep 2011

Aktivität: VorträgeVortragAndere





Institut für Philosophie

Universitätsstraße 7 (NIG)
1010 Wien

christoph.burger@univie.ac.at