Mag. Manuel Reif, Bakk.
Wintersemester 2024
Sommersemester 2024
Wintersemester 2023
1 - 18 von 18
1
Hohensinn, C, Kubinger, KD & Reif, M 2015, 'On robustness and power of the Likelihood-Ratio test as a model test of the Linear Logistic Test Model', Journal of Applied Measurement, Jg. 15, Nr. 3, S. 252-266.
Hohensinn, C, Kubinger, KD & Reif, M 2013, Detecting Person Heterogeneity in a Large-Scale Orthographic Test Using Item Response Models. in B Lausen, D Van den Poel & A Ultsch (Hrsg.), Algorithms from and for Nature and Life. Series: Studies in Classification, Data Analysis, and Knowledge Organization. Springer-Verlag Berlin-Heidelberg, Heidelberg, S. 329-337.
Kubinger, KD, Steinfeld, J, Reif, M & Yanagida, T 2012, 'Biased (conditional) parameter estimation of a Rasch model calibrated item pool administered according to a branched testing design', Psychological Test and Assessment Modeling, Jg. 54, Nr. 4, S. 450-461. <http://www.psychologie-aktuell.com/index.php?id=200>
Hohensinn, C, Kubinger, KD, Reif, M, Schleicher, E & Khorramdel, L 2011, 'Analysing item position effects due to test booklet design within large-scale assessment', Educational Research and Evaluation, Jg. 17, S. 497-509.
Kubinger, KD, Reif, M & Yanagida, T 2011, 'Branched adaptive testing with a Rasch model calibrated test: Analysing item presentation’s sequence effects using the Rasch-model-based LLTM', Educational Research and Evaluation, Jg. 17, S. 373-385.
Kubinger, KD, Hohensinn, C, Ztrivas, S, Khorramdel, L, Frebort, M, Holocher-Ertl, S, Reif, M & Sonnleitner, P 2011, 'Designing the test booklets for Rasch model calibration in a large-scale assessment with reference to numerous moderator variables and several ability dimensions', Educational Research and Evaluation, Jg. 17, S. 483-495.
Kubinger, KD, Holocher-Ertl, S, Reif, M, Hohensinn, C & Frebort, M 2010, 'On minimizing guessing effects on mutliple-choice items: Superiority of a two solutions and three distractors item format to a one solution and five distractors item format', International Journal of Selection and Assessment, Jg. 18, Nr. 1, S. 111-115.
Hohensinn, C, Schleicher, E, Reif, M, Kubinger, KD, Yanagida, T & Khorramdel, L 2009, Forschungsbericht: Testtheoretische Analyse des Lese-Kompetenztests (8. Schulstufe) (Phase 3: 2008), des Sprachbewusstsein-Kompetenztests (8. Schulstufe) (Phase 1: 2008) sowie des Schreibtests (8. Schulstufe) (Phase 1: 2008) gemäß Bildungsstandard. Forschungsberichte der Test- und Beratungsstelle des Arbeitsbereich Psychologische Diagnostik, Bd. 12, Fakultät für Psychologie, Universität Wien, Wien.
Kubinger, KD, Khorramdel, L, Hohensinn, C, Sonnleitner, P, Schleicher, E, Reif, M, Yanagida, T, Weitensfelder, L, Frebort, M, Holocher-Ertl, S & Gruber, K 2009, Standard-Tests zu den Bildungsstandards in Österreich - Abschlussbericht des Itementwicklungsprozesses und der Testformerstellung für Deutsch und Mathematik am Ende der 4. und 8. Schulstufe 2004-2008. in Forschungsberichte der Test- und Beratungsstelle des Arbeitsbereichs Psychologische Diagnostik. Bd. 14, Fakultät für Psychologie, Universität Wien, Wien, Forschungsberichte der Test- und Beratungsstelle des Arbeitsbereich Psychologische Diagnostik.
Hohensinn, C, Kubinger, KD, Reif, M, Holocher-Ertl, S, Khorramdel, L & Frebort, M 2008, 'Examining item-position effects in large-scale assessment using the Linear Logistic Test Model.', Psychology Science Quarterly, Jg. 50, Nr. 3, S. 391-402.
Hohensinn, C, Reif, M, Kubinger, KD, Sonnleitner, P & Frebort, M 2008, Forschungsbericht: Testtheoretische Analyse des Lese-Kompetenztests (4. Schulstufe) gemäß Bildungsstandards (Phase 2: 2007)..
Hohensinn, C, Yanagida, T, Kubinger, KD, Reif, M, Sonnleitner, P & Khorramdel, L 2008, Forschungsbericht: Testtheoretische Analyse des Lese-Kompetenztests (4. Schulstufe) gemäß Bildungsstandards (Phase 3: 2008)..
Hohensinn, C, Reif, M, Kubinger, KD, Sonnleitner, P, Khorramdel, L & Frebort, M 2008, Forschungsbericht: Testtheoretische Analyse des Lese-Kompetenztests (8. Schulstufe) gemäß Bildungsstandards (Phase 2: 2007)..
Reif, M, Yanagida, T, Kubinger, KD, Hohensinn, C, Schleicher, E & Khorramdel, L 2008, Forschungsbericht: Testtheoretische Analyse des Mathematik-Kompetenztests (4. Schulstufe) gemäß Bildungsstandards (Phase 3: 2008)..
Hohensinn, C, Reif, M, Holocher-Ertl, S, Kubinger, KD, Khorramdel, L & Frebort, M 2008, Forschungsbericht: Testtheoretische Analyse des Mathematik-Kompetenztests (8. Schulstufe) gemäß Bildungsstandards (Phase 2: 2006)..
Reif, M, Yanagida, T, Kubinger, KD, Hohensinn, C, Sonnleitner, P & Khorramdel, L 2008, Forschungsbericht: Testtheoretische Analyse des Mathematik-Kompetenztests (8. Schulstufe) gemäß Bildungsstandards (Phase 4: 2008)..
Kubinger, KD, Frebort, M, Khorramdel, L, Sonnleitner, P, Hohensinn, C, Reif, M & Holocher-Ertl, S 2008, 'Large Scale Assessment at the Austrian Educational Standards: a Review.', Testing International, Nr. 19, S. 15-16.
Kubinger, KD, Frebort, M, Holocher-Ertl, S, Khorramdel, L, Sonnleitner, P, Weitensfelder, L, Hohensinn, C & Reif, M 2007, 'Large-Scale Assessment zu den Bildungsstandards in Österreich: Testkonzept, Testdurchführung und Ergebnisverwertung.', Erziehung und Unterricht, Nr. 157, S. 588-599.
1 - 18 von 18
1
Item bias and empirical distribution of Andersen's Likelihood-ratio test in Rasch model-based branched and tailored testing designs
Manuel Reif (Autor*in)
24 Sept. 2012
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Andere
Item Bias and Empirical Distribution of Andersen’s Likelihood-Ratio Test in Rasch Model-Based Branched and Tailored Testing Designs
Manuel Reif (Autor*in)
23 Sept. 2012
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Andere
Detecting person heterogeneity in an orthographic large-scale test by Item Response Models
Manuel Reif (Autor*in)
1 Sept. 2011
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Andere
Measuring the effect of multiple choice response format by some IRT models
Manuel Reif (Autor*in)
24 Juli 2008
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Andere
Analyzing item position effects by the LLTM as to be aware of if item linking designs have to be used - multiregional-based differential position functioning
Manuel Reif (Autor*in)
27 Juni 2008
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Andere
Entwicklung, Durchführung und testtheoretische Analyse der Kompetenztests zu den Bildungsstandards in Österreich.
Manuel Reif (Vortragende*r)
19 Mai 2008
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Andere
Artifizielle Testwerte bei inadäquater Berücksichtigung von nicht zufälligen missing values.
Manuel Reif (Autor*in)
24 Apr. 2008
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Andere
"Potenzialanalyse" Rasch-Modell-konformer Itempools mit Hilfe des Difficulty-plus-GuessingPL-Modells nach Kubinger & Draxler
Manuel Reif (Autor*in)
19 Okt. 2007
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Andere
Large-Scale Assessment - Grundlagenforschung zu Item-Reihenfolgeeffekten
Manuel Reif (Autor*in)
24 Sept. 2007
Aktivität: Vorträge › Vortrag › Andere